tisdag 25 augusti 2009

Tisdag 25 aug

Som väntat är jag väldigt trött idag, var precis ute med Tim en liten runda, ska gå ut och lägga mig på altanen nu och rusta mig inför kvällens möte. Det kommer bli jobbigt, tur att jag har hjälp med hunden imorgon. Här skiner solen på för fullt, men en del blåst infinner sig, tur att man har vindskydd på altanen. Blir riktigt varmt o gott. =o)





Två njutare, Tim och Yoda,.

Fick ett tips häromdagen att doppa orchideér i kalkvatten 1 gång i veckan, jag har tidigare kört med en genomspolning i veckan och hade en orchidée som blommade nästan konstant i 2 månader, men nu har jag som sagt planterat om den, delat den i två. Kommer det att fungera? Återstår att se. Nu lämnar jag datorn för att inta platsen därute o börja läsa min bok. Jag länge skullat börja med =o)



1 kommentar:

  1. Hej Cissi skönt att höra något från västfronten även om mycket av det du hade att komma med verkligen är nerslående. Men, Cissi ge inte upp och gör så gott du kan för att han ska ha det så bra som möjligt och det behöver jag ju egentligen inte ens säga.
    Ska bli kul att se din Hibiskus och höra om hur ni har haft det på växtupplevelsen.
    Sköt om er!

    SvaraRadera