onsdag 19 augusti 2009

Då var det onsdagkväll

Idag har det varit en härlig dag, det har varit strålande sol hela dagen. Passade på att ta en lugn dag o vila upp mig.. Vi la oss på altanen och solade o läste- Men sambon började få myror i byxorna o började måla vår nya grind vi ska sätta upp. *puh*




Duktig var han iallafall. Efter målningen körde han o köpte mjukglass till oss (Den var så god) och lämnade in vår nya lottoraden. Nu är det bara till att hålla tummarna... Men det blev inte bara en slappedag. Det blev även ett möte på kvällen. Som tur var det inte ett långt, var hemma igen vid halv åtta.

Måste passa på och visa vår passionsblomma, det är egentligen en inneblomma (finns i utevariant också) men denna satte jag ut i början på sommaren då hade den två stänglar, nu blommar den för fullt. Roligt o se när de lyckas.


Som ni säkert märkt gillar jag växter både inne och ute o brukar få allt att överleva, de är det som är så roligt med växter. Hade förut en otrolig samling av pelargoner som knappt går att köpa. tyvärr kom hälsan ivägen och de kom inte in i tid. =o( Hade t o m en blomma från Venezuela som överlevt resan hem. Men tyvärr förfrös den också. Var på Bergianska trädgården när vi var i Stockholm, en fröjd för trädgårdsintresserade... Nu ska jag snart se på tv sen blir det sängen. Följer So you think you can dance. Älskade att dansa innan min kropp sa ifrån.. men drömma måste man ju..=o) O duktiga är dom.. jisses...

Imorgon hoppas jag det blir samma härliga väder. Värme e balsam för kroppen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar