söndag 16 augusti 2009

Då var det söndag...

Det har varit några tuffa dagar här nu. *puh* Har inte ens orkat sätta mig vid datorn.. Man önskar så att kroppen orkat mer än den gör eller iaf borde göra. Va på kurs i onsdags, kul o lärorikt. Sitter med i en styrelse sen 10 år tillbaka och nu ska vi gå över till att attestera våra fakturor via datorn istället. *skönt* Va verkligen smidigt.. Men tyvärr blir man så slut i kroppen att man orkar inte så mycket mer..

Torsdag
Dagen efter var det ju grillning hemma hos lillbrorsan, roligt och gott o alltid lika mysigt. Men jisses vad deras barn växer fort. De e väl så man säger: de e på barnen man ser hur gammal man egentligen är. Eller? Den äldsta är 5 år och den minsta blev 3 nu i maj. Även om man är glad för dom liksom mina andra syskonbarn så är det inte utan att det känns, varför jag inte har några. Man känner liksom lite utanförskap på nått sätt.. Min ene storebror har 3 barn En 17 och en 15 och en 4 åring... Ja tiden den går verkligen. Min äldsta bror har 4 barn varav den äldste blev pappa nu i våras.. Det kändes också lite jobbigt.. Visst jag var bara 9 år när jag blev faster men ändå ens syskonbarn får barn innan man själv, och nu även hans lillasyster ska ha barn... Men som vanligt biter man ihop o försöker vara glad för deras skull. men längtan är svår att bli av med...

Iaf så blev det en härlig kväll som slutade med att vi cyklade hem runt 22 snåret, jag visste ju att de kommer kosta på mer värk imorgon, men jag måste ju leva också...

Fredag
Fredagen var inplanerad med sambons familj på besök på kvällen, grillning även idag *gott*, (blir mycket sånt på sommaren) men mycket behövdes göras.. Var tvungen att köra in till stan först, sen skulle det städas och maten skulle fixas och allt med en värk i hela kroppen.. vet inte hur många ggr jag höll på o bryta ihop under dagen.Vissa dagar e man på väg att ge upp... men man fortsätter kämpa på. Hur ska jag orka sitta och ha roligt, hålla uppe fasaden att allt är bra? Men de gick väl något sånär iaf, det blev trots allt en trevlig kväll. Hans mamma och syster med man och en jättego´4 årig tjej och Patrics bror var här. Visst dom vet att jag har ont och vi pratade om det igen, du ska inte behöva sitta o låtsas att allt är bra när det inte är det. Men det är svårt att byta stil. Jag har alltid varit så, håll fasaden uppe, se glad ut.. Det är svårt att bryta..

Lördag
Så igår hade vi en mysdag hemma, Patric var så go o snäll, han fixade allt här hemma, vi hyrde 2 filmer o bara hade en mysdag...och jag låg o tog igen min kropp med mycket värme..Härligt var det...även om man hade så otroligt ont.. =o(

Söndag
Idag vaknar man av samma oerhörd smärta, jag vet att jag inte ska ha grejer så tätt bokade, men nu blev det så, det är ju ändå Patrics semester, och tycker redan att det gått för många dagar, vill ju komma iväg lite ändå på grejer. Fast vi har bantat bort lite av allt vi sagt vi skulle göra. Men idag jag gav jag mig den på att något litet skulle jag göra. Envis som man är.. så vi fixade till lite i trädgården. Inte så mycket men fint blev det. Fick gräset klippt, fick passa på nu ju när det var fint väder. Soligt o skönt, men lite för blåsigt för att ligga o sola. =/
Hade egentligen bestämt att vi skulle åka in och köpa fisk på fiskboden i Malmö, men nä krafterna var slut, så min goa sambo kom hem med varsin mjukglass efter att ha lämnat filmerna, fiskboden tar vi på tisdag sa vi, ska ändå in till stan då. Imorgon ska vi se om vi kan komma iväg på något. Hans sista semestervecka börjar imorgon. Så lite till får man orka... Nä nu e maten klar, dags o sätta sig och äta.. Har fått full service här hemma idag. =o) Min sambo är en hjälte som står ut med mig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar